Alla inlägg under december 2007

Av Elin - 30 december 2007 19:46

Har alltid varit lite skeptisk emot såna sajter men Så idag gav jag det en chans. Jag registrerade och redan då fick jag 50 poäng. Och eftersom jag blev värvad av en tjej fick jag 25 poäng till. 75poäng bara sådär, vips! 400 poäng behövs för att få biobiljett hemskickad och 1000p för att få presentkortet på 300:-, 1500 poäng för 500:- eller 2000 poäng för 700:- Inte helt fel!

Det finns alla möjliga olika affärer att välja presentkorten hos bl.a Polarn & Pyret, H&M, Kicks, Åhléns och H&M. (här är de andra ställena : http://www.presenttorget.se/overview.asp?stat=forsideBilled )

Dessutom hade de även många fler erbjudanden och undersökningar man fick poäng genom. Mkt lätt!

Så jag rekommenderar verkligen denna sidan!!: )
 
HÄR kan ni läsa om hur det går till och där kan ni även registrera er. Gå med, tjäna poäng och få hem biobiljetter och presentkort - gratis!


Man får ju vara lite smart så om man använder en gammal mailadress när man amäler sig på allt så slipper man ju få en massa olika spräpmail kors och tvärs. Finns både såna erbjudanden där man bara behöver registrera sig och såna där man måste köpa något.

Jag har lyckats skrapa ihop 1000 poäng på 20 min typ...utan å köpa en enda grej. :)

Av Elin - 30 december 2007 15:38

Var på Coop en sväng i går och fyndade riktigt rejält tycker jag.Allt detta fick jag för knappt 300:- till Selma. Hade dessutom fått 200:- i bonuscheckar av pappa (dom glömmer alltid bort att använda dom så dom hinner alltid gå ut) på coop Så det blev ett billigt kalas om vi säger så ! :)


2 st sandaler (varav ett par PAX)

3 sommarbyxor

1 kortärmad tunika

1 kortärmad topp

1 långärmad blus-tunika (vit, rosa och vinröd med bla rosor, superfin)

1 DVD "Anki & Pytte"

1 VHS " Evas Vinterplåster"


Så jag är riktigt nöjd faktiskt. Däremot så är storlekarna lite fel egentligen, de röda och jeansen är i stl 110,, men eftersom selam är så smal i midjan så passar dom perfekt och kommer gå till lite under knäna. De gröna med blommor (pojk egentligen) är i stl 104 och kommer gå till nedredelen av vaden för dom är långbyxor egentligen.

Sommarkläder går ju nämligen att ha ganska länge, kortärmade klänningar blir tunika nästa sommar och lite längre topp ännu en sommar efter, tunna långbyxor blir capri/ankelbyxor på sommaren och ännu lite kortare sommaren efter. Kanske lite knäppt men ofta hittar man ju så mycket söta små byxor eller klänningar och då är det ju så roligt att få använda det igen.

Men då måste det givetsvis vara så att det inte är trångt någonstans.


Själv så fick jag ett par röda strukturerade lackskor i ballerinamodell och ett par lila moccahandskar för det facila priset 139:-.

Såg föresten att det var massa rabattp å KAVAT också, Sandalerna kostade 174:- och de flesta promenadskor och vinterskor kostade 249:-.  Var lite sugen på Sandalerna men jag har redan ett par rosa fina i rätt storlek till Selma så de fick bli de andra skorna istället.


Köpte två böcker till mig också för 10:-/st men dom lyckades jag visst glömma i kassan och jag orkar inte gå tillbaka, men dom hade varit roliga att läsa.... :)

Av Elin - 30 december 2007 15:27

Jag tar tillbaka det jag skrev i går, eller inte det om tuttarna men det andra...jepps jeps.... me do...

Har dessutom fått något att göra på nyår helt plötsligt, hade tänkt vara hemma själv och kolla på tv å svulla lite. Men se den planen gick klockrent i stöpet. Fast inte mig emot iofs. Blir samma sällskap som på midsommarafton......

Av Elin - 29 december 2007 17:48

Shit, vad jag är irriterad nu!!!!

Men visst, är det på det sättet så....inga problem, jag kan svara med samma nonchalanta beteende jag. Men hade nog tänkt använda lite kvinnlig list istället ...haha... och lite upptryckta tuttar....Och sen är det adjöss, goodbajs, Au revoir och Arrivederci!!!

Kommer precis lagomt till nyår, så att jag kan infria mitt löfte om att inte lägga ner min energi på onödiga saker/människor.


Nä, nu blir det en cigg tror jag.... sen ska det bli operation tuttupptryckning... ;)



Av Elin - 29 december 2007 00:16

Är nog lilla Elin, iallafall när det gäller musiksmak, här kommer några till av mina absoluta favoriter:


Donna Lewis med " I love you, Always forever" :

http://www.youtube.com/watch?v=lDbTzdiMHx4


Världens snyggaste pappa med världens snyggaste dotter  (hon e med i en av videorna iallafall).:


 :


http://www.youtube.com/watch?v=h9AvEhWx7KQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jCjmKAmbAoE&feature=related


De två sista låtarna blir jag alldeles trött av när jag har lyssnat på dom , dom suger ut all energi i kroppen.. men det är ju ingenting mot vad energikrävande det måste vara att sjugna dom...haha...skulle jag ALDRIG orka!


Sååå... jag vet att jag är töntig så nu ska jag sluta tönta mig... det räcker med tonårsfasoner för i dag och för en låååååång tid framåt!





Av Elin - 28 december 2007 23:27

Synd att lilla fröken har blivit så stor, hon hade nog gillat dessa kläder! :)

Jag är inte så förtjust i "seriefigurer" på kläderna men detta hade jag kunnat på med på faktiskt, jätte söta tycker jag ! :) (allt från Kidsbutik.se)



Av Elin - 28 december 2007 15:38

Tror jag nog bestämt att Selma gör.... riktig långstånk. Fotot är från i morse men jag blev ändå lite förvånad, man blir ju lite hemmablind annars. Hon fyllde 4 i slutet på oktober och är redan och tallar på stl 122 kläderna. Byxor fungerar i st 116 men tröjorna börjar tryta lite.

Hon var 58 cm lång när hon föddes ( vägde 5220 g) och har alltid legat över alla kurvor  när det gäller längden, vikten har inte hängt med. Så det är väl inte så konstigt egentligen... Jag var ju alltid ett huvud högre än alla andra, och nu har jag stannat på 181,5 cm. Ska bli kul och se vad hon stannar på.



Av Elin - 27 december 2007 01:26

 Mamma tycker att jag ska lägga in en stöt på E-type...haha...hon hade sett honom hos Babben och han var så ledsen över att han inte träffade någon tjej och att det var så svårt med förhållanden etc....så hon tyckte jag kunde försöka få till det med honom....haha.... hon e rolig hon!! Men visst varför inte.... ;) Han e ju lång och rätt så snygg....


Nu är vi hemma igen,känns rätt skönt!

Julen var riktigt bra! Var inte så himla intresserad av julmaten konstigt nog åt bara sallad och lax (gjorde en jätte god sallad på en massa olika salladssorter, blodapelsin, fårost, rädisor, tre olika sorters tomater, valnötter och gurka) Så det var avklarat på 5 min , sen var jag så fräck så jag lämnade alla dom andra och gick och la mig och sov visst i 1,5 timme och vaknade lagomt till paketöppnandet.... ;)

 Och jag fick :


** Presentkort på Synsam (MÅSTE ha nya glasögon, så nu kan jag köpa mig ett par nya)

** Anteckningsbok, kassabok och ett arkiv, supersnyggt faktiskt!! (hade önskat mig det.

** PENGAR (tack!!!)

** Strumpor.

** Chokladask

** Böcker (bl.a "Ta den du vill ha : [-men det är inte alltid du som får välja]", läste klart den på juldagen, 445 sidor....skönlitteratur alltså ingen fakta bok, den var jättebra!!)

** En jätte bra bodylotion som luktar supergott.... mina nya favorit, komemr att få tjänstgöra som doft jämte min Pure Poison. :




Och en massa annat!


Selma fick dockor, en radiostyrd Ferrari, pysselböcker, skrivböcker, pengar, lite kläder m.m m.m



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards