Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Jippie Jippie!

Av Elin - 27 januari 2008 21:55

Pappa ringde i dag och frågade om jag och Selma ville hänga med till Wengen i år. Vi har åkt dit i princip varje sportlov sen jag var liten. Så det är ett av mina absolut favoritställen ! :)

Jag tackade självklart ja. Jag hade inte tänkt hänga med i år alls eftersom jag hade annat för mig egentligen men nu när jag inte har några plikter under just den tiden så kom pappa på att då kunde vi ju hänga med ändå. Så jag och Selma flyger själva ner lördagen 23/2 och åker hem själva sen på torsdagen. Blir en lagom liten tur. Dock blir det lite nervst att resa själv ner dit med Selma.

Hade varit tuffare om jag bara hade haft mig själv, men när man har ett litet barn med så blir det ju oftast lite tuffare när det gäller det mesta. Är lite orolig över atthon ska komma bort....

Är lite orolig inför flygresan också- är inte så förtjust i starten, men det reder sig nog, får beställa in en whiskey eller något. Det knasiga är att jag har ju flugit massor av gånger i mitt liv både kortare och längre turer alltifrån 1 timme till 14 timmar och en av de längsta turerna flög jag själv när jag var 16 år. Då flög jag själv från Phoenix till Chicago  och sen från Chicago till Sthlm. Har rest rätt mycket själv annars också så det är bara roligt tycker jag, man träffar så mycket roligt folk när man reser själv.

En av gångerna när vi flög till Schweiz, tror jag var 16-17 då så skulle jag egentligen sitta brevid farmor och farfar ,men eftersom jag såg en snygg kille (var säkert runt 23 år) som satt några säten framför så lyckades jag byta till mig en plats brevid honom, Pontus hette han om jag inte minns helt fel, jätte snygg och trevlig... haha..

Och första gången jag flög till USA ( 16 år) så fick jag sitta brevid en dam som hette Kerstin tror jag och hon bjöd mig på champagne, även jag fick skäll av flygvärdinnorna sen när jag stod borta vid toaletterna och pratade med några killar och det kom fram att jag bara var 16 år, så jag fick ha ett litet "chat" med två flygvärdinnor och lovade att nte dricka mer champagne, för annars kunde det bli böter och hela fadderuttan om det kom fram eftersom jag var minderårig. Sen har det hänt en massa andra spännande saker också men det orkar jag inte skriva om.


Såg nån repris på Fråga Olle nu i helgen föresten, tycker att det har blivit så fjantigt nuförtiden. Var bättre förr. På tal om Fråga Olle så var jag med i en brevfilm där, typ 01 måste det ha varit. Jarowskij ringde mig kl 07.30 på morgonen och jag var väl halvt dizzy och fattade nada.  Men kul var det. Fick lite andra erbjudanden också när jag var 16-18...huvva... men jag har lärt mig när det gäller sånt att om man ber att få tänka lite på saken och tar visitkortet och säger att man ringer inom  en viss tid så blir det mycket lättare att krångla sig ur en sån situation.... för grejen är ju sen att jag inte hörde av mig...hihi... jag hatar uppmärksamhet och vägrar komma och provspela... men den där brevfilmen kunde jag tänka mig att va med i ,det var lagomt ! :) Hade väl någon speciell utstrålning på den tiden som gjorde att jag blev populär. Eftersom att jag inte gick i gymnasiet utan praktiserade på ett IT-företag precis under IT-bubblan så hamnade man ju på en del små listor här och var och fick inbjudningar hit och dit till olika partyn, releasefester och premiärer och hamnade på lustiga stamgästlistor på ställen på Stureplan .  Hade jätte kul faktiskt och jag har ju alltid varit lite före min ålder så det livet jag levde då är väl sånt liv som man egentligen "ska" leva nu. Men men... det var kul så länge det varade, och två års rännande på Stureplan var mer än väl. Det som var så bra var ju att så länge man stod på gästlistan så kom man in, inget leg här inte. Och gratis drinkar sa väl aldrig nån nej till. Men sen slutade jag gå när jag blev gravid. Eller några grejer gick jag på men inga grejer som innefattade alkohol av förklarliga skäl.

Sista grejen jag gick på var väl en Legally Blonde premiär med efterföljande party. Hade dock velat gå på en grej, men just den dagen hade jag BF så det var väl inte så lämpligt att gå då även om Selma blev 3 veckor sen, men man ska ju helst inte lämna länsgränsen när man har så nära tillförlossningen. Iallafall det var ett party iochmed Sthlm Open, som brukade vara väldigt trevliga. Men jag fick sitta hemma med bautamage i stället och titta på tv...haha... ;)


Varför skriver jag om det här egentligen, jag e töntig jag!! får väl ta och skriva om alla knasiga grejer  och möjligheter jag har gjort/haft i mitt liv kanske.... men det skulle ta lång tid... får skriva en bok istället.


Näää.. ska leta fram lite bilder från Wengen och lägga in tror jag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 12 juni 2008 23:05

Lovar du att vara ärlig? I will....Du heter: Drömmen om....Smeknamn: nepps...Låt just nu: "sweetest ass in the world"Om du röker: Jepps... balkongröker å tråkröker. När jag är med E så blir det alldfeles för mycket dock...Beroende av: S, salt, röda b...

Av Elin - 3 februari 2008 22:48

Var ju så dumt att jag valde elinelin som adress till den här och samtidigt så har jag läckt ut annan info som kan bindas till just mig så jag har gjort en annan mer annonym adress.... och för att göra det lite extra svårt så har jag gjort lite mella...

Av Elin - 2 februari 2008 01:20

dikt-människa alls och jag har inte tänkt dö på minst 60 år men är så förtjust i denna även om den handlar om när en människa dör... inte så vackert kanske, men innebörden av dikten är iallafall vacker...Tror att den är skriven någon gång på 30-talet...

Av Elin - 1 februari 2008 18:42

Vad jag är trött! Den här veckan har varit rätt körig, blir lite så när jag har S mitt i allt, men det har gått bra ändå. Det var en supergullig tysk i går som skulle köpa lunch, han hade tagit en tallrik, lagt upp en massa pannkakor, en STOR klaffs ...

Av Elin - 30 januari 2008 18:49

Hittadeden här på Herr A:s blogg, så ag tänkte att jag hänger på jag med.   1. Är en OBOTLIG väskoman2. Antalet på min "lista" följer med mig ner i graven! ;)3. Släkt med en VÄLKÄND politiker. 4. " Gräset är grönare på andra sidan"- när det gäller de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards