Alla inlägg under januari 2008

Av Elin - 13 januari 2008 21:43

Den här veckan har varit en bra vecka. Jag börjar se ljuset i skolan. Var hem till J och drack te och snackade skit i början av veckan. Var och drack vin hos en kompis i onsdags. Lyckades få ner första avsittet av 5:e säsongen på L word i fredags. Fick dessutom reda på lite grejer om en person av RP som jag verkligen inte trodde. Så det gav mig en annan syn på det hela. Bra, för då behöver jag inte vara lika arg, eller arg och arg, men nu förstår jag iallafall den personens agerande. Synd bara att personen inte kan vara ärlig och säga det själv i stället.


I går så var jag ut på lite party. Snälla A ringde och frågade om jag hade lust att dricka lite öl med honom och hans trevliga kompis. Blev lite Mimicry-konsert och goda groggar. Elin drack till och med  några öl, fast iofs lite Heineken tackar väl ingen nej till. Sen gick vi över till någon kompis lite kort som också hade lite party och slutligen hann vi till och med med en liten utgång på Blue Moon allihopa nån timma, där stötte jag på R, så vi rökpausade lite och tittade på en dansande "Fabio", usch å blä vilken slusk....haha...

Sen så avslutades hela alltet med att umgås med en väldigt trevlig person.




Nepps, nu ska jag städa lite och vika tvätt, tvättade i går och hann inte hänga/lägga in det i går innan jag stack.

Av Elin - 10 januari 2008 18:00

Satt uppe till kl halv 5 i morse och drack vin med trevligt sällskap, somna kl 6 och gick upp kl 7.....ajaj.... var lagomt kul att va i skolan sen...när folk retades med mig ! :)


Shoppade ett par nya glasögon i dag också, lyckades få 30 % nedsatt pris på bågarna tack vara en minimal knappt synbar repa.... i bland har man tur ! :)

De är från Kenneth Cole.


Såg "Jay Lenos" lägenhet i dag, vem är panchis egentligen hörrö, inte är det "min"?! ;)

Av Elin - 8 januari 2008 16:44

Jag vill SELMAS bästa, men då är jag tydligen bara tjatig, jag VET hur det är att ha skilda föräldrar och att det kan vara skönt att bara få vara ensam med sin mamma eller pappa utan att den "nya" är med hela tiden. Sånt kan man syssla med den barnfria veckan eller kanske någon kväll i bland, men inte JÄMT! Speciellt inte om barnet ska sova i samma säng.... Men mammor har väl ett lite mer speciellt band till sitt barn än vad pappan har, jag har ju burit på henne i 9 månader , fött henne och tagit hand om henne mestadels, så klart att jag är den som känner och förstår henne bäst.


Jag missunnar inte någon att träffa någon ny eller så, hon är säkert jätte snäll, gullig och trevlig, det är inte det. Jag tänker mer på hur Selma känner, tycker, tänker och reagerar, dessutom när hon bara är 4 år. Då är det lite svårt att uttrycka sina känslor i bland.


Trist att man ska uppfattas dom dum i huvudet eller jobbig, för att man bryr sig om sitt barn. Men visst... pojke blir ju till slut oftast alltid man... det tar bara lite längre tid för vissa.....


På tal om ingenting så använder jag som de allra flesta denna blogg som lite terapi för mig själv, oavsett om jag skriver något som är positivt eller negativt. Det verkar någon ha svårt med också.

Jag skriver det jag har lust med, sen får man väl ta ansvar för sina egna handlingar, och jag kan inte rå över vem som läser detta, det är ju ett öppet forum. så det är utanför mitt ansvar. Speciellt när det handlar om personer jag inte känner......Det är deras eget val.

Av Elin - 7 januari 2008 17:57

Det gillar jag att göra! Gick hem lite tidigare i dag eftersom jag hade gjort ett prov och då tog jag vägen förbi mitt lilla fyndställe. Har inte varit där sen förra våren typ, så jag tyvkte att det var dags att ta en liten tur dit, och jag lyckades fynda riktigt bra.


För knappt 240:- fick jag detta till mig :


** Henri Lloyd topp

** Lacoste topp

** GANT skjorta

** Brunt linne med paljetter och broderier

** Vit singoalla-aktig tunika/blus

** Krockopräglad skinnväska á la Mulberry.


HL toppen och GANT skjortan såg inte använda ut. ,det enda man kunde se på att det hade använts några gånger var Lacostetoppen.


Selma gick inte lottlös hon heller, hon fick ett par rosa mjukisbyxorm en ljusgrön långärmad topp med ett Körsbäsrsbroderi  (står Cherrypie också) och en söt liten ryggsäck med stjärnor och prinsessor.


Så i dag är jag GLAD ! :) Gillar ju inte reor, dels för att jag aldrig hittar något och dels för att det inte känns som att detär rea heller. Bättre att fynda så här! :) Men jag kan meddela att jag hade en egen påse, hade den i väskan som tur var....haha...





Av Elin - 5 januari 2008 02:14

Jag har ju så svårt att sova på nätterna nförtiden, det är så trist att gå och lägga sig själv. Blä.

Så i går så var jag in på Unibet och tänkte att jag kan ju prova att spela på något, vilket jag aldrig har gjort förut, och det gav ju utdelning, satsade 20:- på att Phoenix skulle vinna mot Chicago med 4-2 och vad gjorde dom, jo dom vann med 4-2, så nu är jag 420:- rikare, tänkt om jag hade satsat mer, då hade jag blivit ännu rikare ! :)


I dag så åt jag och Selma hamburgare och pomme Frites till middag. Tror aldrig att jag har gjort det till Selma förut, jag är ju mer för "riktig" mat, så jag blev lite överaskad över att pommes Frites var så billigt, kostade 16,90:- 1 kg. Tror inte jag har köpt Pommes Frites sen jag bode i hop med E1 och det var ju för 2 år sedan. Hahah... vi hade ju två rätter som vi åt lite då och då när jag inte orkade göra något speciellt... som vi skojade lite om att det var våra paradrätter ..haha... om än lite på skämt. Men gott var det!!


Nä, nu ska jag dricka lite cola (vilket jag aldrig heller köper särskilt ofta) tror jag och se om det är något spännande på tv. Har precis tittat på " The truth about love" riktigt bra faktiskt.


I morrn händer det nog inget speciellt, men ska nog försöka lägga upp lite auktioner på Tradera, har några uppe nu.... om någon vill titta , så varsågod : http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=241813&listtype=1


Å just ja.... glöm inte bort och samla in lite poäng haha... : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=24966

Jag har snart lyckats samla på mig 2000 poäng vilket betyder att jag kan välja presentkort för 700:- snart.

Av Elin - 4 januari 2008 15:52

Gud hör nog bön tror jag...hihi.... för nu när jag vaknade i dag så blev det faktiskt lite kul ! :)


Vi ska i väg och handla nu så jag hinner eller orkar inte skriva om det nu, men i kväll så ! :) Det är iofs inte något superspännande, men men.... :)

Av Elin - 4 januari 2008 01:42

Nu börjar jag faktiskt bli lite trött på livet..... jag har såååååå tråkigt just nu, och har haft såååååå tråkigt de senaste åren känner jag, vet inte om det är staden jag bor i som det beror på eller något annat.... längtar hem iallafall!!! Bir ju extra trist när man bor själv också...innan så hade man ju alltid någon att ha tråkigt ihop med. Eller i allafall sova med, vad lyxigt man hade det egentligen utan att man tänkte på det.


finns faktiskt inte något som är kul just nu.... får se om det händer något i helgen. Antagligen inte.... Men det kanske finns något kul att titta på,  på tv iallafall.

Av Elin - 1 januari 2008 21:50

Ntyårsafton var riktigt trevlig, firade den på samma o konventionella sätt som midsommarafton dvs med X. Han är  himla snygg den karln, till och med i långkalsonger...haha...välbehållen så det förslår... ;) Kul med lite sällskap iallafall, jag hade ju tänkt att göra ingenting egentligen. Trevligt med folk som bryr sig om en iallafall! :)


Har lite ångest inför morgondagen ,ska till skolan då. Tänkte be att få senarelägga installationskursen och satsa på de toretiska ämnena först istället. orkar inte hålla på med något jag inte kan förstå från första början. Tänkte nog köra larm istället.


Glömde att ICA stängde kl 18 i dag så inga cigg fick jag med mig hem heller... tur att jag hade lite snus som backup iallafall...


Näää.. om man skulle ta och fortsätta städa lite.


I morrn ska jag kolla på nya glajjor och shoppa dockvagn till Semlan.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards